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ZBrush 2018.1 Update verfügbar


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Betreff: ZBrush 2018.1 Update verfügbar

hirnlaich
Posts: 418

Member 

erstellt am 23. Juni 2018 08:56 | Aufrufe: 898 | IP gespeichert | #22729

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?213077-ZBrush-2018-1-Now-Available

NEW
Added various changes to increase ZBrush sculpting and navigation speed.
Added ‘Go To Unmasked Center’ button for use with Gizmo3D center option.
Added ‘Uvb’ and ‘Uvbt’ (UV-Box and UV-Box tiles) UV map creation options.
Added option to export Smooth Normals with OBJ files.
Added ZModeler Inset proportional option. (A Single Poly only. CTRL modifier)
Added a warning when loading custom brushes with auto-masking enabled if Sculptris Pro is active.
Added a MatCap Red Wax material so it will no longer be fully replaced when using ‘Save As Startup Material’.


UPDATES
Fixed Groups Border weighted smooth mode (Smooth Groups Brush).
Fixed iCloud Photos shortcut issue.
Fixed GoZ Photoshop Crash.
Fixed GoZ Max has been updated to work with 3ds Max 2017, 2018, & 2019.
Fixed double clicking not opening ZPR or ZTL files on the MacOS.
Fixed issues with tablet pressure on MacOS.
Fixed ZRemesher density control with Polypainting on MacOS.
Fixed CTRL + Drag duplicated crash when using the Gizmo3D.
Fixed issue with geometry position sliders staying active when inputting values.
Fixed issue with lightbox not opening with large number of loaded brushes.
Fixed issue with VDM brushes when applying with textures.
Fixed ‘Draw Transformation Border’ not storing with Config.
Fixed ZBrush not responding after restoring from minimize on MacOS.
Fixed typing with a French keyboard on MacOS.
Fixed importing of PNG files on MacOS.
Fixed custom UI not storing when in full screen mode on MacOS.
Fixed Screen Saver from activating when ZBrush is launched on MacOS.
Fixed computer not sleeping when ZBrush is launched on MacOS.
Fixed issue after UI is saved in window mode on Windows.
Fixed issue of UI not being saved in fullscreen on secondary monitor on Windows.
Fixed UV Planar smoothing UVs when applied. Now smoothing will only take place when SUV in the Tool>Geometry is enabled.

If you have already upgraded to ZBrush 2018, with ZBrush closed please browse to your ZBrush 2018 folder and run the ZUpgrader application found there. (Do not run "Update," "Updater" or anything else. You must run ZUpgrader.) This will update your ZBrush 2018 installation to 2018.1. You will not need to reactivate ZBrush after updating.

Happy Zbrushing!!

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Die Hauptdarsteller wissen oft am wenigsten worum es geht.

You don´t need to be different, just be good, good is different enough.
 

   

 

Brushie
Posts: 146

Member 

erstellt am 24. Juni 2018 10:31 | IP gespeichert | #22730

Jo, Update problemlos absolviert.
Allerdings funktioniert GoZ nach 3dsMax2013 immer noch nicht. :-/
GoZ funzt nach wie vor nur ab 3dsMax 2015 aufwärts.
Bin gespannt, ob und wann Pixo sich mal dahinter klemmt - sooo schwer kann das doch wohl nicht sein, ein funktionierendes GoZ für 3dsMax-Versionen unter 2015 zu programmieren.
Grüsse, Brushie

PS
Verwendet hier eigentlich noch jemand 3dsMax in Kombination mit ZBrush, oder bin ich der einzige 3dsMax-User im Dorf?

[Editiert am 24.06.2018 von Brushie]
 

   

 

hirnlaich
Posts: 418

Member 

erstellt am 24. Juni 2018 12:41 | IP gespeichert | #22731

Hallo Brushie,
ich verwende schon lange keine Produkte mehr von Autodesk. Eigentlich seit Softimage eingestampft wurde. Hast Du schon mal versucht, aus einer vorhergehenden ZBrush Installation die alten GoZ Ordner für 3dsMax zu kopieren? Müsste aus der Version 4R5 sein, oder früher.
Vielleicht funktionieren diese in ZBrush2018 noch.
Autodesk hat bestimmt auch kein Interesse mehr, dass noch jemand mit 3dsMax 2013 arbeitet.

Ich selbst habe nur GoZ für Blender und GoZ für Softimage aus 2013 noch hier herumliegen.

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